torsdag 19 mars 2015

SPADAG

Torsdag idag vilket betyder "Städdag" på mitt schema, men ibland blir det fredagar oxå, lite olika. Trots hutlös värk så städa jag av här hemma. Älskar att byta dukar, piffa upp lite efter städning o sånt där. Torsdag är en bra dag för städ och fix, tycker iallafall jag.
Nästa torsdag ska jag "påskpynta" lite smått.. 

Till middag åt vi sjömansbiff, otroligt att min gubbe aldrig ätit de tidigare innan han träffade mig..

Utifrån och in, tända ljus är så fint.. Manisk på levande ljus, de är jag det. 
Är saft i glaset, ifall ni funderar ;-)
Och så fick jag vykort från Annelie, min kusin. De har varit med familjen på Teneriffa. Hmm, varför har vi aldrig åkt dit för, darling?

Marcuz och jag roa oss med att göra skuggor o hålla varann i handen.. Gullit va?
Lyktorna är tända och lyser fint o grannt utanför oss.
Detta är en men jäkla last jag lagt till med såatte STOPP LITE NU!! Max 1 gång i veckan..
Härligt, Härligt men farligt farligt.. ;-)
Sedan tog jag ett låååångt och härligt BUBBLANDE BAD!! Detta är mitt place, mitt sköna o härliga, rogivande ställe.. 
Lite badsalt, liten droppe badskum, vita roenblad och en grön badbomb blev det i i karet idag. 
Sen fyllde jag på badvatten o i med anka o blommor för extra mys.
Detta valde jag ut att använda idag..
För en lång o njutfullt bad. 
Sen var det bara att krypa ner i badet som var grönt av badbomben..

Ahh, underbart att krypa ner i ett varmt skönt bad och njuta och koppla av.
Efter ha legat en stund så raka jag bort vinterpälsen på benen o så där..
Lödder och bra hyvel är en fördel, men akta så du inte skär dig!!

Sedan använder jag helt "Macadamia" produkter, här shampoo och en inpackning.
Medan jag bubblar vidare så får inpackningen verka.

För rengöring utav ansiktet så använde jag "bodyshops" rengöringsskum, "BIOEFFECTS" rengöringspeeling och avslutar med en ansiktsmask från "No7"

Medan ansiktsmask och hårinpackning är på så är de dags att skrubba o fila fötterna, mjuka och lena.

Sedan på med dessa handskar och en peelingtvål med doft av jordgubb från "Bodyshop" så bort med allt smuts..
Sedan låg jag och njöt av varmt o skönt bubbel..
Sköljde ur håret och sköljde av kroppen i godan ro och klev ur och torka av mig och på med badrocken. Och ut och svalka av mig lite..
Därefter så smorde jag in med "serum" och därefter "sleeping mask".. Ansiktet klart!!
Borsta håret och i med hårolja.. Håret klart..
Kroppsserum från BIOEFFECT och sedan...
Smorde jag in med detta smörj från Bodyshop o doftar jordgubb.
Och deo, parfym, och läppbalsam som är från Bodyshop..
Och avslutningsvis så borsta vi tänderna..
Och sedan allra sist smorde jag in händer  och fötter..
FÄRDIG!! Ni som har bubbelbadkar el vanligt badkar utnyttja detta kar mer..
Och använd lite peeling, skrubb o ansiktsmask så kommer ni känna er så underbart rena och fräscha efteråt.. Åtminstone gör jag det, samt att det lindrar mot värk en aning.. 

Sedan upp i sängen där gubben redan slocknat.. Då blev det lite gottis och så hade jag kontoll på kontrollen.
God Natt på Er!!
See Yaa!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar