måndag 15 december 2014

Tredje Advent o resten av helgen

Ja, jag är urdålig på att blogga. Tappat sugen? Tröttheten hinner ikapp? Tiden räcker inte? Jag vet inte, en blandning mellan allt tror jag. 
I fredags så var jag tröttare än tröttast. 
Gick upp 06.30 och fick iväg sonen till skolan. Titta på tv:n, och slumra till.. 
Kvällen kom och körde in Billy och gubben till "Barollo" för julbord med de anställda. Jag själv hoppa av pga att jag har svårt att äta, blir att kasta pengar i sjön. Så jag agerade chafför. 
Vid hemkomst så börja Marcuz slå in "julklappar" han börja och han sluta lika fort. 
Själv somnade jag, var så slut i fredags och somna efter jag kört dem. 
Vakna 23.30 och då hade de börjat snöa.
Snöblask, men de låg kvar på lördag o söndag. 
Vid halv två åkte jag för att hämta upp min man och min son. 
Lite julmys "en ljusstake" som glimmrar med ett tunt snötäcke på vindrutan. 
Punktera innan att jag ville INTE vara en agerade chafför I BUSVÄDER!!  Men vart så klart chafför ändå, dock ändå till "Anders" vilket var "OK" eftersom man kommer ut på Stockholmsvägen mot Stockholm  direkt från "Fraggelberget".

Väl hemma gjorde jag snöänglar i pudrigt snö.. Ja, nån ängel blev det dock inte.. Men ett bra försök. 




Det enda som hände var att jag blev  blöt om ändan.. 
Sen var det bara in för att sova.. Zzzzz !!!

Lördagsmorgon (självaste Lucia)!! En missuppfattning mellan "Marie" och mig..
Skulle se Cecilia (Maries dotter) som gick Luciatåget i Södertälje och tog för givet att de skulle gå på självaste Luciadagen.
Men de gick dagen före.. Himla trist, ville verkligen se henne. Snyft!! Hoppas dagen gick bra..

Marcuz och jag passa på att baka lussekatter i mångfald, både vanliga och med vit choklad i.
Marcuz förberede smör och gammeldags mjölk blandningen. 
Gjorde 4 dubbel sats utav lussedeg. Här ska det bakas.. 

Marcuz rev vitchoklad för att få sina goda saffransbullar med vitchoklad i..

Första plåten klar med lussekatter.. Yammi Yammi!!
Omväxlande gjordes även lussebullar med vitchoklad.

Massa lussekatter blev det.. 
Sedan tog vi "Luciakaffe, glögg, pepparkakor, julmust och lussekatter samt vitchoklad lussebullar". 

Tredje advent tänds tredje ljuset..




Jag, min Mamma och Marcuz åkte till "Mångfaldens Hus" och åt jultallrik 
Och köpte julkaffe samt julpunsch och en ängel.. 

Åkte kälke i tomteluva och tjoho, kom inte en meter. 


Avsluta med en fika hos Mamma., innan vi åkte hem..

Puss under Misteln 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar