onsdag 3 december 2014

Pysslar vidare.

Igår tisdag sminka jag mig i varjefall i hopp om att jag skulle se något piggare ut. Var hos läkaren på måndagen o han tyckte inte alls jag såg kry ut, trött o ohygglig smärta och kan inte äta ordentligt alls. Nåja ett försök med sminkningen blev ju inte mycket bättre.
Idag ringde dom från Ersta.. Och en ny prognos har jag fått, dock inte skrivit om den, då de måste smälta in först. Och enligt Ersta har vi kommit i ett helt annat läge än innan.. Tuff match kommer de bli.
Marcuz och jag vi kom på att pimpa framsidan. Dagens pyssel.. 
Hade dagen innan satt kulor i vitt ris i urnan, vilket var en urusel idé. De blåste bara iväg, tom fåglarna stal dem så de låg kulor på hela tomten. Nä, bort med detta..  Och en dörrkrans kom upp igår med.
Marcuz börja med att göra rent glaset i trädgårdslyktan. Och satte in mossa, några kulor och en tomte.
Och resultatet blev så här fint..
Vi satte en liten ljusslinga i dörrkransen.
Och den fick sig ett litet lyft i mörkret.
Och urnan fick en liten gran med ljusslinga med småkulor. Blev mycket bättre.
Den lilla lyktan försvann till andra sidan så länge tills vi fått upp nåt annat där. Det är kolmörkt på baksidan.
Så här blev då helheten av Marcuz och mitt pimpande.. 


Klart och Marcuz gick in och fortsatte med sitt andra egna lilla projekt.
Så "Carola" snart får du akta dig, nu kommer "Marcuz" in i pyssel o idéer. 
En Canavastavla som jag fick utav Carola, för anslagstavla men små klädnypor.. Den måla Marcuz med svart griffelfärg i mitten i 3 omgångar måla han.   Lät torka i två dagar. Efter torktiden så pimpa han den likt min griffeltavla.
Simsalabim... Rosetter o en med griffelkrita på..
Så har jag fått en "KOM I HÅG" tavla. Där jag kan skriva på o sätta upp viktiga lappar på. Kanon..
Sen så var det läggdags, sitter vid sminkbordet, har tagit bort smink och använt mitt "serum" som jag får från "Babors julkalender" man använder en pipett som räcker till morgonen o andra hälften som är kvar till natten. Och de två första dagarna var de ingen färg, och idag fick jag med grön färg.
Och jag välkomnar dig "Stalkers" ett sms, skickades från en telefon till nästa sedan nästa för att komma till mig!! Inte första, sista meddelanden jag fått från er via sms, Facebook, instagram och den ena efter de andra sjuka meddelanden efter de andra!
Min blogg bloggas det ej i "synligt" längre. Men släpper snart upp den!! Har haft meddelandeinboxen stängd, men tänker öppna upp den med. Ni har kunnat läsa de gamla men inte de nya. Men låter er "fina" trevliga" läsare fortsätta läsa i min blogg. Ska inte stängas ner för några ytterst sjuka människor. Öppnar snart bloggen för er fina, vackra läsare igen <3.
Med det säger jag "God Natt" och min älskling sover redan som ni ser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar