söndag 28 december 2014

Julaftons Julmiddag

I år fira vi julafton här hemma med glittrande gran, tindrande stjärnor i fönstren och massor av levande ljus.. Massor utav julens läckerheter som "Min mammas Janssons Frestelse", sill, lax, hemmagjorda köttbullar, och julskinkan så klart och mycket mer.
Julklappar under granen och Alladin asken på bordet.
Min mamma var här, Alexsandra och Lennze fira julen hos oss. 
Men allra först var vi och tände lyktor samt facklor och la blommor på pappa och lillebrors gravar.



Upplyst och fint till julafton. Ni är inte med oss längre, men i våra tankar är ni med oss varje Jul o varje högtidsdag. 
God Jul alla våra som gått vidare, ni är så saknade..

Vi handlade de som saknades på julbordet som var glömt att inhandlas som majonäs, sillsallad, jultårta, parmaskinka o korvsorter. 

Mamma o jag kom hem och drack kaffe och julskinksmacka.
Gjorde mig sedan i ordning för julafton. Röd (lite stor som jag o Billy nålade in), funka det med..


Det fick duga, julmaten stod klar för att huggas in i.. 
KÖR mot JULBORDET!!




















Vissa tog sig en powernapp efter julmaten.. Zzzzz...
Efter powernaparna blir det julklappar..
Och någon väntar o väntar.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar