söndag 31 januari 2016

Pang!!

Alla har/de flesta har något de tycker är roligt, en så kallad "Hobby" som tex skidåkning, dans, hockey mm mm.. 
Vad har jag?? Ingen! Aldrig haft en hobby på de sättet, någonsin!! 
Nu 44 år senare har jag hittat något som jag brinner för.. Ja jag verkligen brinner för detta!! Vänner, barnen, mamma o min svärmor tom stöttar upp mig för att de är inte roligt att vara sjuk och inte riktigt veta hur en dag ska se ut. Kan jag träffa vänner idag? Hur är smärtan idag? Och dessa ständiga infektioner som sliter kraften ur mig all antibiotika som sänker ned mig till botten o tröttheten hägrar vid dessa tillfällen. 
Jag har anmält mig, jag har haft flertal telefonsamtal och en godkänd blogg för att lämna, skriva o arbeta med,. (Dock ej den här). Normalt kostar en sån här "Hobby" allt från 40-89 tusen kronor. 
Men jag har sökt, letat dag som natt o har funnit den "optimala" och jag hoppa, jag studsa, pirrade i hela kroppen av lyckorus för jag kom in. Jag klarade de flera frågorna de ställde =)) Men avgiften då? Ringt o pratat med dem om hur de är upplagt, hur man gör.. Sänt in de bilder som behövs, allt allt dom krävdes.. Tyvärr verkar denna "hobby" inte vara för människor som inte är "fin nog", bilderna jag fått skicka in är helkroppsbild, osminkad, sminkad i närbild o får EJ vara reducerade bilder. Och blev "godkänd" =)) Tydligen är kraven stora. 
Jag har hittat en hobby som är intressant, otroligt kul. Och jag har fått de första uppgifterna men ej startat ännu. 
De beror på, den chansen jag fick o fått kommer aldrig igen.. 
Glad o lycklig samtidigt ledsen o vet ej om detta nu rinner ut i sanden. Jag har endast 1 dygn på mig nu. 
Ett jävla "Fucking jävla DYGN" kvar NU!!
Jag tänker känner så de knakar. Hur ska jag göra, hur ska de gå??!! 
Nåja, vad är en bal på slottet? Alldeles alldeles underbar.. 
Tänk om de går så tror jag själv att jag kommer bli mer gladare o positivare med mig själv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar