onsdag 22 juli 2015

Förra helgens bravader..

Har under ett tag känt mig mossig o ont, trött samt frusen. Men jobbigast av allt är att jag känt mig sjuk. Kroppen har o är svag. Helt matt är jag. Knoppen vill sova, kroppen vägrar pga smärtor. 
Varit så jobbigt att jag gått galopp mot gubben. Aggressiv o grinig.. Trott de varit hormonsvaj o antingen behöver ställa om hormonerna. 
Men sett o känt att de är annat, inte sagt något men har en reäl infektion i buken. 
Känt ibland att jag vill in på sjukhuset, självmant. 
Sist blev det ambulansfärd, de vill jag inte. 
Jag ska skriva om den mystiska väldigt sällsynta sjukdom jag fått vid något tillfälle. 
I helgen tog vi med "Mackan" och åkte in till stan och strosa omkring. Tog ett glas rosé (när drack jag ute sist?) minns inte!
På väg upp mot stan. 
Och vi traska runt o bara titta på folk, satte oss en stund lite här o där för en vätskepaus. 
Gick till gamla stan och gick i gränderna där. Mysigt där tycker jag.


Och vi åt middag där i "Gamla Stan" 
Åt en plankstek utan äcklig beasås. Gubben tog förrätt, men inte jag. Fick i mig hälften av min mat o då kändes de som jag var övergödd. Så mätt att maten satt i halsen. Hua!! 




Bara massa smällt is.. 
Maten var god och vi åt sedan satte vi oss på "Muggen" på söder där jag tog en latte o gubben en öl. 
Och vid bordet intill hade "kärleksparet fiskmås ett skrovmål" kött, pommes och öl. 



Va Fan glor du på? Undrade "Mr Mås"

Uäck vad vidrigt, snuskigt.. Så stället "Muggen" var o är de rätta namnet. Kände mig inget vidare så jag o Marcuz åkte hem o gubben till "Crocks In" i Södertälje. Tom han tyckte stället är sunk nu. Dåligt med folk o nä jag o Johanna har bojkottat detta ställe sen låååång tid tillbaka. Bara sluskar o slödder. Brudarna ser ut som de inte duschat på en vecka.. Och stället försöker få ett bättre rykte, men nä, hela stan är förstört.. För min del är det Stockholm som gäller.. 
Puss o denna lördag gick vidare där jag kom hem o fick lägga mig med magkramper delux o trodde banne mig jag var färdig för sjukan. Fick ej tag på gubben men sedan så fick jag tag i han, så jag kunde förvarna honom om att jag hade så ont att jag ev kanske var på sjukhus när han kom hem. 

Men jag klara mig, jag överlevde denna gång.. Så än är ej sista ordet sagt!! Haha!! 
Söndag o lugnt i soffan o glo på TV mest.
Igår var jag, mamma och Julia o gjorde fint hos våra änglar Pappa o lillebror. 
Vi bytte jord, o plantera nytt. Hos lillebror behövdes jorden verkligen bytas. 
O de var fullt med äckliga mördarsniglar på brors grav. 
Titta så fint det blev. 

Idag har jag o har fortfarande ont efter planteringen o byte av jord på gravarna.
Men fint är det ju nu, och jag är nöjd o glad att de blev fint. 
Tvättmaskin efter tvättmaskin har gått idag. Skulle städa men tog mitt SPA o efter det så gjorde o gör fortfarande hemskt ont. Nu ligger jag i badet o kopplar av. Gör en ansiktsmask o peeling. Sköööönt!!
Sedan lite chokladmousse o kaffe samt mediciner. Gör inget att timmen är sen, skulle inte kunna sova nu med denna smärta..

God Natt sötnosar!! Love You All 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar